دهه فجر مبارک باد

دهه فجر سرآغاز طلوع سی وسو مین بهار انقلاب اسلامی مبار ک باد.

ما می دانیم که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران راازایران بزرگ کوتاه کرد، با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید. اگر نبود دست توانای خداوند امکان نداشت یک جمعیت 36 میلیونی با آن تبلیغات ضداسلامی و ضدروحانی خصوص در این صد سال اخیر و با آن تفرقه افکنیهای بیحساب قلمداران و زبان مزدان در مطبوعات و سخنرانیها و مجالس و محافل ضداسلامی و ضدملی به صورت ملیت ، و آنهمه شعرها و بذله گوییها، و آنهمه مراکز عیاشی و فحشا و قمار و مسکرات و مواد مخدره که همه و همه برای کشیدن نسل جوان فعال که باید در راه پیشرفت و تعالی و ترقی میهن عزیز خود فعالیت نمایند، به فساد و بی تفاوتی در پیشامدهای خائنانه ، که به دست شاه فاسد و پدر بی فرهنگش و دولتها و مجالس فرمایشی که از طرف سفارتخانه های قدرتمندان بر ملت تحمیل می شد، و از همه بدتر وضع دانشگاهها و دبیرستانها و مراکز آموزشی که مقدرات کشور به دست آنان سپرده می شد، با به کار گرفتن معلمان و استادان غربزده یا شرقزده صددرصد مخالف اسلام و فرهنگ اسلامی بلکه ملی صحیح ، با نام "ملیت " و "ملی گرایی "، گرچه در بین آنان مردانی متعهد و دلسوز بودند، لکن با اقلیت فاحش آنان و درتنگنا قرار دادنشان کار مثبتی نمی توانستند انجام دهند و با اینهمه و دهها مسائل دیگر، از آن جمله به انزوا و عزلت کشیدن روحانیان و با قدرت تبلیغات به انحراف فکری کشیدن بسیاری از آنان ، ممکن نبود این ملت با این وضعیت یکپارچه قیام کنند و در سرتاسر کشور با ایده واحد و فریاد "الله اکبر" وفداکاریهای حیرت آور و معجزه آسا تمام قدرتهای داخل و خارج را کنار زده وخود مقدرات کشور را به دست گیرد. بنابراین شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلابها جدا است : هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم درانگیزه انقلاب و قیام . و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است  ( بخشی از وصیتنامه سیاسی الهی امام  خمینی ره )

شعر زیارت (امام رضا)


زیارت
دوس دارم صدات کنم ، تو هم منو نیگا کنی
من تو رو نیگا کنم ، تو هم منو صدا کنی
قربون چشات برم ، از راه دوری اومدم
جای دوری نمیره ، اگه به من نگاه کنی
دل من زندونیه ، توئی که تنها می دونی
قفسو وا کنی و ، پرنده رو رها کنی
می شه کُنج حرمت ، گوشه قلب من باشه ؟
می شه قلب منو مثل گنبدت طلا کنی ؟
تو سرت شلوغه ، زیر دستیات فراوونن
از خدا می خواهم کمی ، نیگا به زیر پا کنی
تو غریب و منم غریبم ، امّا چی میشه
این دل غریبه رو ، با خودت آشنا کنی
دوس دارم تو ایوون آیینه ت صُب تا غروب
من با تو صفا کنم ، تو هم منو دعا کنی
به وفای کفترای حرمت ، منم می خوام
کفتری باشم که تنها منو هوا کنی
دلمو گره زدم به پنجره ت ، دارم میرم
دوس دارم تا من میام ، زود گره ها رو ، واکنی
صد هزار دفه م شده ، پای ضریح زار می زنم
تا دلت یه بار بسوزه ، دردامو دوا کنی
دوس دارم که از حالا ، تا صبح محشر ، همه شب
من رضا رضا بگم ، تو هم منو رضا کنی
سروده : ثابت محمودی (سهیل)

اربعین حسینی بر منتظران مهدی (عج) تسلیت باد



در آستانه اربعین حسینی «ع» با خیل عظیم سوگواران به سوگ می نشینیم و این ستون را به ابیاتی از سروده بلند و زیبای شاعر شوریده حال و صاحبدل اهل بیت(ع) عمان سامانی اختصاص می دهیم که شرح وداع امام علیه السلام با پیام آور کربلا، حضرت زینب کبری(س) است.

پس ز جان بر خواهر استقبال کرد تا رخش بوسد الف را دال کرد
همچو جان خود در آغوشش کشید این سخن آهسته در گوشش کشید
کای عنان گیر من آیا زینبی؟ یا که آه دردمندان در شبی
پیش پای شوق زنجیری مکن راه عشق است این، عنان گیری مکن
با تو هستم جان خواهر همسفر تو به پا این راه پویی من به سر
خانه سوزان را تو صاحب خانه باش با زنان در همرهی مردانه باش
جان خواهر در غمم زاری مکن با صدا بهرم عزاداری مکن
با زبان زینبی شه آنچه گفت با حسینی گوش زینب می شنفت
گوش عشق آری زبان خواهد زعشق فهم عشق آری بیان خواهد زعشق
با زبان دیگر این آواز نیست گوش دیگر محرم این راز نیست
¤¤¤
ای سخنگو لحظه ای خاموش باش ای زبان از پای تا سر گوش باش
تا ببینم از سر صدق و صواب شاه را زینب چه می گوید جواب
¤¤¤
عشق را از یک مشیمه زاده ایم لب به یک پستان عصمت داده ایم
تا کنیم این راه را مستانه طی هر دو از یک جام خوردستیم می
تو شهادت جستی ای سبط رسول من اسیری را به جان کردم قبول
خودنمایی کن که طاقت طاق شد جان تجلی تو را مشتاق شد
حالتی زین به برای سیر نیست خودنمایی کن در این جا غیر نیست
¤¤¤
قابل اسرار دید آن سینه را مستعد جلوه دید آیینه را
معنی اندرلوح صورت نقش بست آنچه از جان خواست اندر دل نشست
آفتابی کرد در زینب ظهور ذره ای زآن آتش وادی طور
عین زینب دید زینب را به عین بلکه با عین حسین، عین حسین